27-03-2020 / blog / Sebastiaan Leeuwenkamp

Wij hebben nachtrust: over ondersteuning door Conclusion AFAS Solutions in een ongekende tijd.

Het is een bizarre tijd. De impact van het coronavirus op bedrijven en organisaties is enorm. En de onzekerheid is groot. Niemand weet hoe lang dit gaat duren en wat de effecten op de lange termijn zijn. Directeur Sebastiaan Leeuwenkamp van Conclusion AFAS Solutions (CAS) straalt echter rust uit: “Wij zorgen voor het beheer van je AFAS-systeem, zodat jij je kan concentreren op je business. “

Snel schakelen

Alle medewerkers van CAS werken al vanaf begin maart thuis. Via Microsoft Teams hebben zij contact met de klant en communiceren ze over problemen en de oplossing daarvan. “We hadden al een goed registratiesysteem waar incidenten gemonitord worden. Ons ticketingsysteem en de telefonie zijn ‘corona-proof’ gebleken” bevestigt Sebastiaan. “Voor de zekerheid hebben we begin maart een stress-test gedaan om te controleren of de capaciteit van het systeem voldoende is.” En dat bleek het geval, zelfs onder grote belasting bleef alles overeind. Dat betekent dat er nachtrust is. Bij CAS, maar ook bij hun klanten.

Twee mogelijk scenario’s

CAS bedient een breed scala van organisaties. Van ziekenhuizen tot schade-afhandelaars van verzekeraars. Sebastiaan vertelt: “Eigenlijk zijn er op het moment twee scenario’s voor onze klanten. Ten eerste zijn er klanten die

alle tijd en energie nodig hebben om de huidige business en systemen in stand te houden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de ziekenhuizen. Zij hebben geen tijd om zich druk te maken over het dagelijks beheer van hun systemen.

In het tweede geval is er ruimte en tijd vrijgekomen. Voor hen is dit het moment om te verstellen. Nu hebben zij tijd om bedrijfsprocessen op orde te brengen.”

Niemand had verwacht dat een ‘griepje’ zo’n maatschappelijke en economisch impact zou hebben

DE CONTINUÏTEIT GEWAARBORGD

Het laatste waar bedrijven nu mee bezig willen zijn, is zich zorgen maken over hoe ze hun systemen draaiende houden. Hier geldt het één-is-geen-principe. Sebastiaan legt dit principe uit: “Stel je voor. Je hebt maar één medewerker die precies weet hoe alles werkt. Maar die wordt ziek en is dus voor weken uit de running. Dan heb je wel een groot probleem!” Wanneer CAS de systemen beheert, wordt de continuïteit gewaarborgd. Mocht een van de consultants ziek worden, dan nemen de andere experts het werk over.

UNIEKE ONDERSTEUNING

Sebastiaan geeft een concreet voorbeeld van de unieke ondersteuning die CAS momenteel biedt. “Een van onze klanten verzorgt de salarisadministratie voor supermarkten. Deze klant heeft het momenteel razend druk, want er wordt bij veel supermarkten nu extra personeel aangenomen. Bijvoorbeeld horecapersoneel dat door de coronocrisis werkeloos thuis zit. Samen met deze klant zijn we een project gestart om het proces rondom werving en selectie sneller te laten verlopen. Volledig digitaal via de software van AFAS. Op deze manier kunnen de supermarkten doordraaien en zich focussen op hun core-business”

 

Niemand had verwacht dat een ‘griepje’ zo’n maatschappelijke en economisch impact zou hebben. De consultants van CAS zijn er klaar voor. Sebastiaan: “Ons servicecenter is 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar. Wij begeleiden het hele beheer van je systeem, zodat jij je volledig kunt richten op je werk.”

 

Sebastiaan Leeuwenkamp
Een ding is zeker.
Er kan meer dan je denkt.
Bel Sebastiaan Leeuwenkamp 06-11041745
Conclusion AFAS Solutions Edisonbaan 15, 3439 MN Nieuwegein info@conclusionafassolutions.nl +31 30 219 3800