29-06-2020 / nieuws / Thijs Dijkshoorn

Update AFAS naar Profit 15 betekent enorme verbetering in gebruikersvriendelijkheid

In juli 2020 vindt er een update van AFAS naar Profit 15 plaats. “Nieuwe mogelijkheden, handige aanvullingen en een hoop tijdwinst”, vat consultant Thijs Dijkshoorn de verbeteringen samen. “Er wordt echt een grote stap in de gebruikersvriendelijkheid gezet. De focus ligt veel meer op workflow gestuurd werken.” vult hij aan. Samen met de andere consultants van Conclusion AFAS Solutions is het nu hun taak om alle gebruikers wegwijs te maken in deze wijzigingen. Zodat zij zo optimaal mogelijk gebruik maken van het systeem.

 

Presentatie van de update

Thijs: “Ieder jaar zijn er vier updates van het systeem. Die in juli is altijd de grootste. Normaal gaan we met de medewerkers naar AFAS Live in Amsterdam waar AFAS de nieuwste versie presenteert. Dat heet de AFAS Open. Maar door het coronavirus is deze presentatie online gedaan. We kregen uitleg en filmpjes over hoe alles er nu uit komt te zien en gaat functioneren.” Nu is het de taak van de consultants om klanten te begeleiden in het omgaan met deze veranderingen in het systeem. Omdat veel functionaliteiten nu veel makkelijker te gebruiken zijn, levert dat de klant ook alleen maar winst op.

 

Automatische documenten

Thijs is zelf het meest blij met de veranderingen in het gebruik van documenten: “In AFAS kun je documenten genereren, zoals bijvoorbeeld een arbeidscontract voor een nieuwe medewerker. Nieuw in deze update is dat deze documenten automatisch gegenereerd worden. Eerder moest je daarvoor verschillende handelingen uitvoeren. Nu is het een kwestie van één druk op de knop. Dit bespaart veel tijd voor de klant. Denk niet alleen aan contracten, maar ook aan brieven of offertes. Daarnaast kun je de documenten nu automatisch toevoegen aan een mail, dat is ook nieuw. Een gigantische tijdswinst en minder kans op fouten omdat er bijna geen handmatig werk meer aan te pas komt!”

 

 

Een waslijst aan verbeteringen

Bovenstaande is slechts een klein voorbeeld van een verbetering die de update in AFAS brengt. Er is een complete waslijst aan onderdelen waarvan het functioneren makkelijker is gemaakt. Nog een aantal voorbeelden:

-          nieuwe berichtsjablonen in verschillende talen in de CRM;

-          projecten en teamleden aanmaken via de workflow;

-          optimalisatie van termijnfacturatie;

-          ordermanagement: verbeteringen van administratie Intercompany;

-          aanmaken deelbudgethouder in financieel;

-          inzicht in loonberekening;

-          verbeteringen in het systeem op het gebied van werving en selectie;

-          ouderschapsverlof inplannen via roosterwijzigingen;

-          invoering aanvullend ouderverlof volgens WIEG-regeling.

Alleen al deze lijst, die niet volledig is, laat zien dat de wijzigingen betrekking hebben op alle onderdelen van het systeem. Wat wil zeggen dat ook alle klanten die gebruik maken van AFAS hier iets van zullen merken.

 

Ondersteuning door Conclusion AFAS Solutions

De consultants weten precies wat er verandert en vooral wat er nu makkelijker of slimmer mogelijk is. Wil jij weten wat deze update precies voor jou betekent en hoe je optimaal gebruik maakt van de verbeteringen?

 

Neem direct contact op! We brengen je graag op de hoogte van alle nieuwe mogelijkheden.

Eva Verkerk
Een ding is zeker.
Er kan meer dan je denkt.
Bel Eva Verkerk 0646324000
Conclusion AFAS Solutions Edisonbaan 15, 3439 MN Nieuwegein info@conclusionafassolutions.nl +31 30 219 3800