Anne van meeuwen, oud-trainee vertelt over haar ervaringen over het traineeship. inmiddels is anne consultant op het service center, en weet ze alles over wat een traineeship bij CAS precies inhoudt, wat je kunt verwachten en wat CAS van jou verwacht.
wist niet wat ik wilde
Anne vertelt hoe ze over het traineeship bij CAS hoorde: “Ik had bedrijfskunde gestudeerd en toen ik klaar was, wist ik niet zo goed wat ik wilde. Daarom ben ik bij een uitzendbureau gaan werken. Vanuit daar wilde ik dan verder kijken wat er allemaal mogelijk was en wat me leuk leek. Via het uitzendbureau kwam ik in contact met Joanne, een recruiter van CAS. Zij vertelde me over het traineeship en dat zag ik wel zitten. In april 2019 startte ik als trainee en inmiddels ben ik alweer een tijdje als consultant aan het werk.”
Direct aan de slag met de praktijk
De eerste maanden van het traineeship bestaan uiteraard voor een groot deel uit trainingen. Maar je krijgt ook direct te maken met de praktijk. Anne legt uit: “Direct in de eerste week kregen we een klantcase. Dit is een klantsituatie die vaker voorkomt. Je hebt dan twee maanden de tijd om die case uit te werken en op te lossen. Het leuke is dat de uitkomst ook echt gebruikt wordt in de praktijk. Mijn klantcase had het thema assetmanagement. Er was een klant die iets anders wilde dan de standaard. Ik moest dan in gesprek met de klant wat hij precies wilde en vervolgens uitzoeken hoe we dit in het systeem konden bereiken. Een flinke uitdaging, maar ook erg leuk om te doen!”