QUICKWINS

Op dit moment krijgt de Nederlandse economie een flinke dreun. Bedrijven doen er alles aan om de eindjes aan elkaar te knopen en door te blijven draaien. Hoe kunnen we onze omzet blijven houden? En waar kunnen we besparen? 

 

Processen automatiseren of optimaliseren staat op dit moment misschien niet op de planning. Toch zetten wij quickwins op een rijtje omdat deze optimalisaties uw organisatie juist nu verder helpen.



1. Verzuimdashboard

Bedrijven die inzicht hebben in het verzuim onder hun personeel, spelen beter in op de situatie binnen hun bedrijf. Dit inzicht kan een flinke kostenbesparing opleveren. 

 

Verzuimcijfers laten je de situatie van nu zien maar ook hoe dit in lijn ligt met de afgelopen periodes. Als je hier invloed op wilt uitoefenen, moet je actie ondernemen. Met het verzuimdashboard heb je altijd actueel inzicht en weet je dus precies hoe je ervoor staat.  

 

Investering: 
In 2 dagen hebben wij het verzuimdashboard ingericht


Meer informatie over het verzuimdashboard? Lees hier verder..

 

2. Automatisch aanmaningen versturen

Veel bedrijven draaien nog wel voldoende omzet, maar als facturen niet (direct) betaald worden, ontstaan er evengoed liquiditeitsproblemen. Bedrijven die hun opstaande posten actief beheren, inzicht hebben en gericht actie ondernemen komen beter uit deze situatie.

 

Door een automatische aanmanningsset in te richten in Profit worden aanmaningen door de software verzameld en hoeft u geen aparte Excellijst meer bij te houden. Ook zijn alle aanmaningen met één druk op de knop makkelijk te versturen.

 

Investering:

In 1 dag hebben wij het aanmaningen proces voor u ingericht en gaan alle aanmaningen er met één druk op de knop automatisch uit.

 

Meer informatie over het aanmaningenproces? Lees hier verder..

 

3. Declarabele uren

Heeft u een dienstverlenende organisatie waarbij de gewerkte uren worden gefactureerd richting klanten? Dan weet u ook dat het uren schrijven en accorderen een moeizaam proces kan zijn. Maar hoe sneller de uren zijn ingevoerd, hoe eerder de factuur compleet is.

 

Wij richten een e-mail in die vanuit de projectleiders of controllers elke keer automatisch wordt verstuurd. Met hierin informatie over geschreven en nog te schrijven uren, maar ook de geaccodeerde en nog te accoderen uren.

 

Deze 'simpele' oplossing neemt een hoop gedoe uit handen en zorgt ervoor dat medewerkers er elke keer weer aan herinnerd worden hun uren te schrijven. Met als resultaat 4 dagen eerder de factuur versturen.

 

Investering:

Binnen 1 dag hebben we deze automatische e-mail ingericht

 

4. WERKKOSTENREGELING TIJDELIJK VERHOOGD 

Als gevolg van de coronacrisis heeft het kabinet een tegemoetkoming binnen de werkkostenregeling geïntroduceerd. In 2020 mag 3% van de loonsom worden toegepast voor vergoedingen, tot een fiscale loonsom van € 400.000,-. Is de loonsom hoger, dan pas je over het meerdere 1,2% toe om de vrije ruimte te berekenen. Dit betekent in veel gevallen dat er ruim € 700.000,- extra onbelast vergoed mag worden aan de medewerkers.

De eenmalige vergoeding maakt het mogelijk om in deze bijzondere tijden iets extra’s te regelen voor uw personeel om uw waardering uit te spreken. Maar hoe bewaakt u deze nieuwe grens?

 

Conclusion AFAS Solutions maakt het inzichtelijk! Maandelijks kunt u via een dashboard de stand van zaken ophalen en de prognose bekijken voor de rest van het jaar. Hiermee bewaakt u het budget en kunt u een afgewogen beslissing maken in het toekennen van extra vergoedingen richting uw medewerkers. 

 

Meer informatie over het dashboard voor werkkostenregeling? Lees hier verder..

 

Wil je meer weten over dit onderwerp?
Bel Eva Verkerk
0646324000



Conclusion AFAS Solutions Edisonbaan 15, 3439 MN Nieuwegein info@conclusionafassolutions.nl +31 30 219 3800